| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Esmée Opschepper

|
Geplaatst: Di Mrt 02, 2010 17:02 Onderwerp: |
|
|
| -Martine- schreef: |
| Nou ben ik zelf ook een beginner maar zou een whipped bodybutter niks zijn? Alleen Shea butter met eventueel wat olie naar keuze? -knip- |
Ook Shea boter is niet altijd vrij van reacties.
En ok. (Sorry Menno)
Als je weet waar je mee bezig bent, dan MOET je weten dat een product dat alleen uit vetten bestaat geen conservering behoeven. Eventueel wat antirans en/ of Vit E. _________________ Opschepper
Women are Angels. And when someone breaks our wings, our spirit, or our hearts, we simply continue to fly...on a broomstick. We are flexible like that... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
-Martine-
|
Geplaatst: Di Mrt 02, 2010 22:01 Onderwerp: |
|
|
Er zijn maar heeeeel weinig dingen op deze aarde die bij niemand een overgevoeligheidsreactie geven maar de reacties op shea zullen minder zijn als op de gemiddelde conservering. Als die persoon zo gevoelig is zal ze waarschijnlijk wijs genoeg zijn eerst op een klein stukje huid te testen.
Persoonlijk zou IK geen conservering doen maar ik vind het nogal arrogant overkomen om te zeggen wat perse MOET. Ik hou graag een slag om de arm om mensen nog wat ruimte te laten. Als iemand, om wat voor reden dan ook, toch conservering willen gebruiken en daar naar hun mening een reden voor hebben, wie ben ik dan om ze voor gek te verklaren om het te verbieden. We zijn niet met kernfysica bezig tenslotte. We zullen daarvan geen meltdown krijgen of iets dergelijks. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
JanMeut

|
Geplaatst: Wo Mrt 03, 2010 7:24 Onderwerp: |
|
|
Het is denk ik vooral van belang dat je weet waar je mee bezig bent.
Je kan prima een crème maken zonder conservering, maar moet je dan wel realiseren dat deze net zo snel bederft als laten we zeggen een schaaltje yoghurt (sommige crèmes bederven sneller, misschien een enkeling langzamer).
Er zijn twee verschillen met de yoghurt: je merkt het bij een crème niet altijd goed als deze bedorven is, soms is het bederf beperkt en breidt het zich niet uit. Het goede nieuws is dat de schade aan het lichaam van gebruik van bedorven cosmetica meestal minder is dan de schade bij inwendig gebruik.
Als je dan besluit wel te conserveren moet je het natuurlijk wel goed doen: teveel is vaak niet goed voor de huid en vaak zinloos, te weinig werkt niet. Als je een allergie voor bepaalde conserveermiddelen hebt dat weet je dat waarschijnlijk al lang, dus die moet je uiteraard niet gebruiken. Zomaar op de gok wat conserveermiddel toevoegen is daarom niet aan te raden.
En inderdaad: overgevoelighied voor sheabutter zal vast voorkomen, maar daar zou ik niet al te veel rekening mee houden. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
LILLEBI
|
Geplaatst: Wo Mrt 03, 2010 15:20 Onderwerp: |
|
|
Wat een goed idee die whipped bodybutter! Ik moet dan idd even vragen waar ze niet tegen kan. Olie van noten hoeft bij mensen met een notenallergie geen reactie te geven (kan natuurlijk wel), zij reageren op het eiwit in de noten. In de olie zit geen eiwit als het goed is, maar er is het risico dat er eiwit in 'geknoeid' is of het is er niet helemaal uit verdwenen. Daarom gebruik ik liever geen arachideolie, mijn zoon is een shock-gevoelig persoon bij pinda en verwanten. Pinda is overigens geen noot maar een peulvrucht en familie van erwt, kapucijner en linzen. (Wat is daar dan het enkelvoud van? Lins? ) _________________ Een pond veren vliegt niet als er geen vogel in zit |
|
| Terug naar boven |
|
 |
LILLEBI
|
Geplaatst: Wo Mrt 03, 2010 15:26 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook nog niet eerder gehoord van een allergie voor sheabutter.
Als ik de whipped bodybutter maak, heb ik enkel een vetfase, die verwarm ik en voeg evt vit. E toe. Hoe lang denken jullie dat deze houdbaar is? (Bij benadering want mijn keuken is -absoluut - geen lab.) _________________ Een pond veren vliegt niet als er geen vogel in zit |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Esmée Opschepper

|
Geplaatst: Wo Mrt 03, 2010 15:47 Onderwerp: |
|
|
| LILLEBI schreef: |
Ik heb ook nog niet eerder gehoord van een allergie voor sheabutter.
Als ik de whipped bodybutter maak, heb ik enkel een vetfase, die verwarm ik en voeg evt vit. E toe. Hoe lang denken jullie dat deze houdbaar is? (Bij benadering want mijn keuken is -absoluut - geen lab.) |
Ik hou de houdbaarheidsdatum van de leverancier aan. _________________ Opschepper
Women are Angels. And when someone breaks our wings, our spirit, or our hearts, we simply continue to fly...on a broomstick. We are flexible like that... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
JoopBastiaannet kaasguru

|
Geplaatst: Wo Mrt 10, 2010 7:35 Onderwerp: |
|
|
| Ik mis eigenlijk nog Heliozimt in het rijtje conserveermiddelen. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit een redelijke vervanging van Parabeen zou zijn. Klopt dit? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
yvonne

Geregistreerd op: 22 Mrt 2006 Berichten: 2921 Woonplaats: nuth - limburg
|
Geplaatst: Wo Mrt 10, 2010 8:44 Onderwerp: |
|
|
hey joop wat leuk je weer te zien.
kom je ook naar het congres.
liefs yvonne _________________ leven in liefde geeft licht
www.salonbergrust.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
JanMeut

|
Geplaatst: Wo Mrt 10, 2010 9:35 Onderwerp: |
|
|
Heliozimt is net als BioKons een mengsel van geurstoffen. Probleem is hier ook dat het onduidelijk is in welke omstandigheden het wel en niet werkt. Er is weinig documentatie over en het wordt voor zover mij bekend niet gebruikt in professionele cosmetica.
Ander punt: op verzoek van de douane verkopen we dit niet meer en ik hoop deze maand te horen of het definitief verboden wordt of niet. Er zit nl. een stof in die gebruikt kan worden voor het maken van bepaalde drugs. Ik weet niet of er nog conculega's zijn die het verkopen, maar ook daar zal het dan een aflopende zaak zijn. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|