| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Chana Zeep-ster

|
Geplaatst: Zo Jun 07, 2009 10:46 Onderwerp: |
|
|
Dan doe je het dus met gedroogde kruiden begrijp ik.
Ik mis nog een proefkonijn/uitvoerder... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Gerti
|
Geplaatst: Zo Jun 07, 2009 12:26 Onderwerp: |
|
|
Klopt, met gedroogde kruiden.
Je kan er gewoon mee masseren/ wrijven zoals je anders met je handen zou doen.
Succes ermee! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rien

Geregistreerd op: 26 Jan 2009 Berichten: 387 Woonplaats: Hasselt - België
|
Geplaatst: Zo Jun 07, 2009 20:50 Onderwerp: |
|
|
| Chana schreef: |
idem! manlief vindt dat allemaal maar niets, gebruikt ook nog steeds halsstarrig de gekochte zeep...
 _________________ *klein - fijn - bang - lief - én zwanger!* |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Chana Zeep-ster

|
Geplaatst: Zo Jun 07, 2009 22:47 Onderwerp: |
|
|
Echt waar?!?! In plaats van jouw gemaakte zeep? En dan toch wel een stuk zeep of vloeibaar?
Wie doet de boodschappen? Dit vraagt om een boycot!
Ik zou het verstoppen... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sunshower

|
Geplaatst: Ma Jun 08, 2009 0:23 Onderwerp: |
|
|
die van mij doet dat ook, zeep krijgt ie een stroeve huid van zegt ie (is ook wel zo eigenlijk, maarja)
cremes enzo gebruikt ie ook niet. alleen de aftershave die ik laatst gemaakt heb heeft ie geprobeerd, maar eigenlijk meer voor mij dan voor hemzelf. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Esmée Opschepper

|
Geplaatst: Ma Jun 08, 2009 6:00 Onderwerp: |
|
|
| rien schreef: |
| Chana schreef: |
idem! manlief vindt dat allemaal maar niets, gebruikt ook nog steeds halsstarrig de gekochte zeep...
 |
Voor straf een nachtje op de bank!
 _________________ Opschepper
Women are Angels. And when someone breaks our wings, our spirit, or our hearts, we simply continue to fly...on a broomstick. We are flexible like that... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
pmade

|
Geplaatst: Ma Jun 08, 2009 9:31 Onderwerp: |
|
|
misschien moet je ze er bij betrekken, en laten kiezen wat ze dan allemaal wel willen. Zeep is ook erg lekker te maken zonder dat het echt stroef gevoel geeft.
Bijna alle mannen in de kennissen, vrienden en familie zijn wel enthousiast over ambachtelijke zeep. Het is een kwestie van knop omzetten.... vloeibare zeep lijkt zo lekker, maar als je eenmaal weer aan zeep begint wel je die sanex en dergelijke echt niet meer....
Veel mannen vinden zoutzeep ook wel lekker...of olijfzeep....
groetjes van een man  _________________ Website: http://www.kaarsenzo.nl
Website: http://www.hetzeepwinkeltje.nl
Blog: http://www.kaarsenzo.nl/blog.asp
Webwinkel: http://www.kaarsenzo-shop.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rien

Geregistreerd op: 26 Jan 2009 Berichten: 387 Woonplaats: Hasselt - België
|
Geplaatst: Ma Jun 08, 2009 9:45 Onderwerp: |
|
|
ik had mijn zeep bij het bestaande klompje gelegd dat bijna op is. ik zeg er nog niets van en wacht gelduldig af, nog een week ofzo en dan moet hij de mijne wel gebruiken!!!
in de douche zweert hij bij axe! het zal nog wel een heel tijdje duren eer ik een minstens even aantrekkelijk geurtje weet te maken!
en een nachtje op de bank, das dan ook een straf voor mij want heb hem zo graag naast me in bed!  _________________ *klein - fijn - bang - lief - én zwanger!* |
|
| Terug naar boven |
|
 |
hagga

|
Geplaatst: Ma Jun 08, 2009 16:29 Onderwerp: |
|
|
mijn man zit nu esmee haar creme in zijn handen te smeren
hij probeerd graag alles uit hoor, vind mijn hobby veel te leuk! _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Esmée Opschepper

|
Geplaatst: Di Jun 09, 2009 6:28 Onderwerp: |
|
|
| hagga schreef: |
mijn man zit nu esmee haar creme in zijn handen te smeren
hij probeerd graag alles uit hoor, vind mijn hobby veel te leuk! |
En? Ben ik geslaagd?
 _________________ Opschepper
Women are Angels. And when someone breaks our wings, our spirit, or our hearts, we simply continue to fly...on a broomstick. We are flexible like that... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Olijfje

|
Geplaatst: Di Jul 21, 2009 11:44 Onderwerp: Leuk zo'n kruidenstempel! |
|
|
Misschien geen zeep-topic, maar wel leuk! Ik kende dit niet, hoewel ik wel een beetje een kruidjeroermeniet ben (Ik heb vroeger een cursus gevolgd in het verbouwen en verwerken van medicinale planten, gewoon gezond, en niet zweverig ) Nu lijkt het me leuk om van die kruidenstempels te maken, maar zie verschillende dingen op internet staan. Ook dat de stempels met stoom verwarmd worden, en dat de huid eerst bewerkt wordt met olie en zout, in plaats van de stempel in warme olie te verwarmen. Wie kan mij helpen in deze doolhof? Ik heb regelmatig massages nodig i.v.m. fibromyalgie, en ik wil dit wel eens uitproberen. _________________ Ik doe waar ik van hou, en ik hou van wat ik doe..
www.atelierdekaardebol.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
nieuwertje
|
Geplaatst: Di Jul 21, 2009 22:24 Onderwerp: leuk zo'n kruidenstempel |
|
|
Kruidenstempels worden vaak verwarmd in stoommandjes.
De etherische olieen uit de betreffende kruiden doen hun werk dan het best. Denk erom, niet meteen uit de pan op de huid!!Zet het mandje er even af voordat je de stempels gebruikt.
Groeten en veel ontspanning.
Henriette |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Glenn
|
Geplaatst: Zo Feb 14, 2010 1:24 Onderwerp: ongebleekt katoen |
|
|
In massagepraktijken worden verschillende kruidenstempels gebruikt.
Thaise kruidebuidels en Kokosbuidels zijn het bekendst.
Deze gedroogde kruiden worden in ongebleekt katoen gebundeld en strak vastgebonden zodat het een soort handvat krijgt.
Voor gebruik worden de buidels verwarmd in een stoompan waardoor de eigenschappen en geuren van de kruiden vrijkomen. Vervolgens wordt de gemasseerde met de stempels gemasseerd (strijkingen)of wordt er mee ' gestempeld',(drukkende bewegingen).
De kruidenbuidels kan je op diverse webshops kant en klaar kopen.
Er is een massagepraktijk waar je leert welke kruiden er in gaan. Daar worden ook Indonesische kruiden gebruikt, die heel verwarmend zijn.
Er wordt geleerd hoe je ze kunt buidelen en binden in voorgewassen ongebleekt katoen. Dit, vanwege de 'pap' die het katoen bevat als je het koopt. De buidels zijn 3 tot 4 keer te gebruiken voor dezelfde persoon. Tussendoor gewoon in plastic in de koeling bewaren.
Daarna zal je nieuwe moeten maken.
Kruidzeroermenietje!
Glenn |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Monica de Smalen
Geregistreerd op: 30 Jan 2010 Berichten: 1163 Woonplaats: oost-souburg
|
Geplaatst: Di Mrt 09, 2010 11:01 Onderwerp: |
|
|
| pmade schreef: |
misschien moet je ze er bij betrekken, en laten kiezen wat ze dan allemaal wel willen. Zeep is ook erg lekker te maken zonder dat het echt stroef gevoel geeft.
Bijna alle mannen in de kennissen, vrienden en familie zijn wel enthousiast over ambachtelijke zeep. Het is een kwestie van knop omzetten.... vloeibare zeep lijkt zo lekker, maar als je eenmaal weer aan zeep begint wel je die sanex en dergelijke echt niet meer....
Veel mannen vinden zoutzeep ook wel lekker...of olijfzeep....
groetjes van een man  |
hallo pmade,
Ben zo benieuwd wat je aan je zeepje toevoegt om m minder stroef te maken. Ik ben nog niet zo heel lang aan het zepen en probeer van alles uit. overvetten met amandelolie en heel veel olijfolie is er al door heen gegaan.
heb je een tip voor me?
groetjes Monica |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Skip

|
Geplaatst: Di Mrt 09, 2010 15:51 Onderwerp: |
|
|
Mijn man vindt de zelfgemaakte zeep super, nu alleen nog een mannenluchtje want die rozen nu nee, hij gebruikt wel mijn allereerste gemaakte olijf zeep zonder geur maar heel prettig om te gebruiken, ik ben pas bezig dus nog geen heel assortiment e.o. maak daarom kleine hoeveelheden van zo`n 2 stuken zeep, voor de liefhebber hier mijn recept,
rundervet [frituur]140 gr
kokosvet 10 gram
wonderolie 25 gr
amandelolie 25 gr
olijfolie 50 gr
ik haal hier ongeveer 2 lepels olie vanaf en doe die er later bij met de e.o.
flesje e.o.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|