Zeepmonster Nee!
Het zeepmakersgilde
Een ontmoetingsplaats voor alle (aanstaande) zeepmakers

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

DNZC, informatie
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het zeepmakersgilde Forumindex -> Zelf zeep maken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Esmée
Opschepper

BerichtGeplaatst: Zo Feb 21, 2010 12:17    Onderwerp: DNZC, informatie Reageren met citaat

Op 27 maart wordt het Derde Nederlandse Zeep Congres gehouden.

Hieronder informatie.

Iedereen is van harte welkom. Je mag iedereen meenemen wie je wilt. Dus ook mensen die geen lid zijn van dit forum.

7002 AN Doetinchem

Tijd: van 10.00 uur tot 17.00 uur.

Klik hier voor een routebeschrijving.

Lunch, thee/ koffie, taart, koeken en iets fris wordt geregeld. Kosten zijn Euro 10,00 per persoon, Kinderen Euro 5,00. Mocht dit een probleem zijn (de kosten) neem dan alsjeblieft contact op met Ingeborg of mij. Het mag geen obstakel zijn! Wink

Jan zal er weer zijn met zijn kennis en ingrediënten. Mocht je nog iets speciaals willen dan is het handig om Jan even (ruim van te voren) een mail te sturen via zijn website. (Hebben jullie je lijst al klaar?)

Zeep wedstrijd. Neem je beste zeep mee! Je zeep hoeft niet verpakt te zijn want er wordt uiteraard mee gezeept. Wikkel je zeep in een plastic zak met je naam en deponeer deze in de daarvoor bestemde box. We zullen allemaal de zeep beoordelen en aan het eind wordt de winnaar bekend gemaakt. Cool

Er staat een Grabbelton. Je neemt wat van je eigen maaksels mee (leuk ingepakt) en doet dat in de grabbelton. Je mag hier in grabbelen zoveel je wilt zolang je wilt als je maar een zelfde aantal spulletjes er in terug doet! Cool

Zeep maken voor een goed doel. Neem je zeep gerei mee en we gaan zeep maken voor een goed doel. Het goede doel is 'De Mand'. Hier is het draadje.

Yvonne geeft weer een demonstratie van je 3-in-1. (WP zeep, BodyButter en een creme)

Henk Verhaar Gaat ons alles vertellen over emulgatoren en emulsies. Schrijf je vragen alvast op een papiertje! Wink

Eucalypta Geeft een workshop 'Mallen maken'. Extra kosten zijn Euro 5,00. Opgeven kan via een reactie hieronder.

Ada, zou jij ook weer je swirl techniek willen laten zien?

Catharina Gaat vilten met de liefhebbers en kids.

Raad wedstrijd. Raadt hoeveel NaOH er in zit en win een prijs! Cool

Ruilbeurs. Allerlei dingen die je niet (meer) gebruikt (hoeft niet zeep gerelateerd te zijn Wink) kun je eventueel ruilen met elkaar. Denk aan alle dingen die je 'Ontrommeld' hebt bijvoorbeeld die je niet weg wilt gooien maar een prima bestemming ergens anders kunnen krijgen. Of misschien heb je wel heel veel van die ene emulgator en wil je dat ruilen tegen iets anders. Enfin. Bedenk wat je zelf nog te ruilen hebt en wat je graag zelf wilt hebben. In de reacties hieronder mag je uitgebreid onderhandelen. Wink

Taart. Vorig jaar had ik een taart gemaakt en de schaal was verdwenen! Very Happy Na wat speurwerk kwam de schaal weer te voorschijn. Wij vonden het een leuk idee dat de schaal weer terug zou komen op het Zeep Congres met een taart erop. Wink

Knutsel Tafel Er komt een grote tafel te staan met allerlei fröbel dingen. Neem zelf leuke spulletjes mee (touw, kralen, schelpen, zeep etc) en fröbel er op los! Very Happy

Nog niet helemaal duidelijk, maar ik heb het vorige draadje uitgespit en vond nog deze vragen/ suggesties. Mocht je naam er bij staan met een vraag zou je dan willen laten weten of je komt en of je kan? Dank! Smile

Chana vroeg of Catharina misschien een workshop vilten zou willen geven. Catharina, kom je en kan dat?

Caroline. Er is een vraag naar een workshop 'Oogschaduw maken'. Ik weet dat je hoofd nu niet staat naar een DNZC. Maar ik wilde het toch vragen omdat je 'bij ons hoort'. Dus voel je niet verplicht ok? (((hugs)))

Ik heb geen idee of en hoeveel er kinderen komen. Maar een zeepketting maken is misschien een prima activiteit om ze bezig te houden? Ik denk dat een hoop mensen nog wel een stukje zeep hebben liggen en wat kralen?

Zo. Dat was dat. Ik heb (volgens mij) alle reacties van het vorige topic doorgespit. En ben wel een uurtje zoet geweest. Laughing

Laat hieronder je reactie achter! (Niet om iemand voor het hoofd te stoten, maar ik zou het fijn vinden wanneer mensen die niet komen dit niet hier in een reactie laten weten. Het wordt onoverzichtelijk en deze topics zijn vaak al zo lang... Wink)

Nou BARST LOS! Ik heb er zin in!

Mensen die komen:

Menno
Catharina
Henk Verhaar
Luna
Sabine
Yvonne
Mutsie
Made @ Home
Eucalypta
Gismo
Bobje
Trien
Chana
Inge
Luna
ineke1959
Marja
Meg
Schaapjec
Marleen ten Napel +2
SoapSistah!
Ingeborg
Esmée

Laatst aangepast door Esmée op Do Mrt 25, 2010 7:25; in totaal 9 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
franciskaf

BerichtGeplaatst: Zo Feb 21, 2010 14:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat ik niet de hele dag kan komen, maar ik zou het prettig vinden als er zodra bekend is wie idd hun workshop geven er ongeveer een tijdschema gemaakt word.

Het zou jammer zijn als ik precies na alle workshops op kom dagen Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
CarolineG

BerichtGeplaatst: Zo Feb 21, 2010 14:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat het niet gaat lukken om te komen sorry...
Als wel dan laat ik het met liefde zien!
catharina
foam fairy

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 14:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb niet zoveel tijd meer om veel van me te laten horen op het forum momenteel.. maar ben in principe wel van plan om te komen, leuk om een ieder weer eens te zien!
Ik wil best een viltworkshop te houden - maar wel handig om te weten of daar meer liefhebbers behalve Chana voor zijn - en uiteraard als Chana ook komt. Cool
Mogelijk is het so wie so wel leuk om wat mee te nemen voor kinderen die dan een armbandje of zoiets kunnen maken?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Ingeborg
roert maar wat

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 14:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga géén mozzarellaworkhop geven want ik heb dat al bijna een jaar (je snapt hem) niet meer gedaan.
Ik zou het leuk vinden als iemand zich werpt op het maken van die edelsteenzepen en daar iets mee doet..
Ik zou het zelf ook wel leuk vind om een zeepketting te maken, dat doe ik nou nooit...
Ik zou het leuker vinden als we ook weer wat anders zien dan vorig jaar. Wie doet er iets leuks, wat hebben we de laatste tijd voorbij zien komen als trend??

Ennuh, wie komt er nou wel?

IK!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
henkverhaar

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 15:19    Onderwerp: Re: DNZC, informatie Reageren met citaat

Esmée schreef:
Henk Verhaar. Ik weet niet precies of je komt. Maar ik heb het idee dat je een wandelende bron van kennis bent. Zou je het leuk vinden om misschien ook iets uit te leggen?

Story of my life Wink

Ik heb het nog niet definitief ingepland... Ik weet ook niet of ik wel zoveel te melden heb. Misschien iets over emulsies, emulgatoren, en het gebruik in cosmetica (typen emulgatoren en hun gebruik), emulsies vs. detergenten, klassieke emulsies, HLB, PIT emulsies?
Luna

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 16:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb net de kalender nog eens bekeken en ik ben vrij die dag Very Happy . En ik heb beslist om ondanks de afstand toch te komen Very Happy !
Iemand uit het Antwerpse die met mij wil meerijden, geef maar een seintje!!!
Sabine

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 17:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben erbij! Very Happy
Esmée
Opschepper

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 17:52    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Catharina:
Leuk! Ik verheug me erop je weer te zien! Cool

Vilten voor de kids is leuk! Maar eerlijk, ik zou het ook wel eens willen zien/ doen. Heb eventueel ook nog wel wat restjes ongesponnen wol liggen. Neem ik mee!

@ Ingeborg:
Guttugut... wat maak je je weer druk! Laughing

Edelstenen zeep? Die met gietzeep?

Zeepkettingen is ook leuk! Wie wil?

@ Henk Verhaar

"Story of my life".....

Leuk dat je komt! En ik hoop echt dat je iets kunt bedenken!

@ Luna & Sabine

Leuk!
yvonne

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 19:15    Onderwerp: Reageren met citaat

ingeborg ga maar weer eens oefenen dan hoor ik vond het heerlijk dat jij kaas maakte.

en heerlijk dat er toch nog veel mensen komen

ik doe wat ik vorig jaar heb gedaan maar als je iets anders wilt zeg het maar.
liefs yvonne
mutsie

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 19:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, ik kom ook hoor!

ik zou ook wel leuk vinden als ingrid-bubbles een ''workshop'' hpidm laat zien, zoals die fotoreportage die pure soap toen gemaakt had met al die kleurtjes? Als Ingrid gaat komen natuurlijk.

Ik kom uit Lelystad, als iemand op de route naar Doetinchem geen vervoer heeft dan kan die ook met mij mee rijden.
(of misschien wil sonja-edric1 toch wel mee Wink ).

o, en natuurlijk heel leuk om wat meer over emulgatordinges en zo te weten, dat is altijd weer makkelijker dan erover lezen.

esmée leuk dat je zo'n programma in elkaar hebt gedraaid hoor.

karin

mijn zeepblog: http://mysoapfactory.blogspot.com/
Terug naar boven
Made @ Home

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 23:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo, allemaal ik kom ook graag.
wat betreft het maken van mallen Ben daar geen prof in!! Ik weet niet hoe eucaliptha het doet ,misschien kunnen we eens overleggen.
Ben alleen bang dat de mallen niet droog worden in een dag.
Eucaliptha hoe is jou werkwijze ??? Rolling Eyes
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
eucalypta

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2010 0:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Een demo wil ik natuurlijk met alle liefde geven:

- siliconen mal maken - droogtijd 30 minuten; dan klaar voor gebruik.
- houten mal ook, indien gewenst. Er komt geen lijm aan te pas, dus droogtijd is niet van toepassing.
Workshop kan ook - roep maar, dan kan ik zorgen voor een ordentelijke handleiding om mee te nemen.
- Of een zeepsnijder/mal combinatie...
- mantra swirl (als men dat leuk vindt tenminste - zou ook kunnen bij de zeep voor een goed doel).

Ik hoor het wel Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2010 8:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb zeker wel interesse in een workshop siliconen mallen maken!!!
beb

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2010 9:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Luna schreef:
Ik heb zeker wel interesse in een workshop siliconen mallen maken!!!

dat lijkt mij ook interessant.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het zeepmakersgilde Forumindex -> Zelf zeep maken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 1 van 14

Ga naar: